Tematika
Kis létszámú családias táborunkban hárman gondoskodunk a táborban résztvevők szórakozva-tanulásáról, illetve a biztonságos és balesetmentes eszközhasználatról. Jó idő esetén a Napraforgó Waldorf Iskola udvarán a szabad téren mozgunk, gyakorlunk, alkotunk. Az erős napfénytől az udvaron álló hatalmas juharfák óvnak minket. Esős idő esetén az étkezőben folytatjuk a történelem felfedezését, játszunk és alkotunk a jó idő visszatértéig. Ezek a táborok mindig eseménydúsak szoktak lenni, sok-sok mozgással, néha középkori birkózással is fűszerezve, szóval minden ifjút arra kérünk, hogy kényelmes játszóruhába jöjjön, amiben nem baj az sem, ha koszos lesz! A történelem, lelkes hívei nyugodtan hozhatják az otthon felhalmozott arzenáljukat (fakardok, íjak, botok, pajzsok) mindnek találunk megfelelő elfoglaltságot.
A gyakorlati ismeretek elsajátításának menete:
A gyerekek a fegyverhasználatot 2 csoportra bontva gyakorolják minden nap.
1. csoport: vágó- és szúrófegyverek
2. csoport: zúzófegyverek
3. csoport: íjászat
4. csoport: kelevéz és hajítóbárd dobása
· A csoportok egy-egy állomásnál körforgásszerűen váltják egymást. Mindegyik állomásnál van oktató, aki mindenekelőtt bemutatja és elmondja a hasznos tudnivalókat az adott fegyverfajtákról.
· A csapattagok először egyedül gyakorolják be vezényszavakra a megfelelő mozdulatokat, majd párba rendeződve próbálják a fegyverek használatát megtanulni (kivétel a távolba ható fegyverek).
· Első táborozók számára cél az, hogy a hét végére egyszerűbb koreográfiákat megtanulva meg tudják mutatni az elsajátított ismereteket.
· Visszatérő táborozóink számára megfogalmazott cél: Elsajátított ismeretek felelevenítése, új technikák elsajátítása begyakorlása, s tevékenységevaló beillesztése. Önálló spontán, nem megkoreografált vívás bemutatása.
· Cél:Mozgáskoordináció fejlesztése, erőnlét, állóképesség javítása, koncentrációs képesség fejlesztése, önfegyelemre nevelés.
Az elméleti ismeretek elsajátításának menete:
Mindaz amire tanórán nincs idő. A XIV. századi Magyar királyság történetéről, Debrecen helytörténetéről, az Anjou Károllyal megjelenő lovagi kultúráról, heraldikáról, viselettörténetről, csatákról - mindezt élvezetes stílusban, gyermekek számára izgalmasan.
- Előadások, videóbejátszások, könyv-illusztrációk, bemutatók segítségével figyelemfelkeltő, a tananyagokhoz kötődő, azt kiegészítő ismeretközlés, melyet a gyakorlatba illesztés követ (pl.: heraldika – saját címer tervezés elkészítés, zeneismeret-tánctanulás, udvari etikett – étkezési, magatartási szokások)
- Tervezett múzeumlátogatás a középkor megismerése a Déri Múzeum leleteinek segítségével.
- Cél: a történelem szeretetére ösztönzés, új ismeretek átadása, az érdeklődés felkeltése, ösztönzés a témakörben való elmélyedés iránt. Debrecen középkori helytörténetének bemutatása.